יום ראשון, 7 ביוני 2015

שיטת פאל



PAL שראשי התיבות שלו הם: Phase Alternating Line  היא מערכת קידוד צבעונית לטלוויזיות אנלוגיות אשר שימשה לשידור במערכות טלוויזיה ברוב המדינות ששידרו ב-625 שורות או 50 שדות (25 פריימים) לכל שנייה אחת.




השוואה בין PAL לשיטת NTSC
ב-PAL בדרך כלל יש 576 שורות נראות בהשוואה ל-480 שורות ב-NTSC, המשמעות היא שלשיטת PAL יש רזולוציה גבוהה יותר ב-20%.
לשני השיטות יש קצב פריים גבוהה יותר מסרט, 24 פריימים בשנייה אחת.
רוב כניסות הטלוויזיה השמתמשות באחת משתי השיטות בעלות פריימים שכבתיים, זאת אומרת שהשורות הזוגיות מתעדכנות בפריים אחד, והשכבות האי זוגיות מתעדכנות בפריים הבא.
פריימים שכבתיים מעניקים תנועה חלקה יותר עם קצב של חצי פריים, החיסרון הוא עם שינויי סצנות.
NTSC משתמשת 6i או 30p של פריימים בשנייה, הואיל ו-PAL באופן כללי משתמשת ב-50i או 25p.
שניהם משתמשים קצב פריים מספיק גבוה להעניק אשליה של תנועה נוזלית, זה הודות לעבודה ש-NTSC בדרך כלל שימשה למדינות עם תדירות שהשירות הציבורי של 60Hz ובשיטת PAL מדינות עם 50Hz, למרות שיש הרבה יוצאי דופן.
לשיטת PAL יש קצב פריים קצר יותר של סרט ופחות סביר שהוא יסבול מבעיות שנגריות במשך המרת קצב פריים.
חפצים שנעשים על ידי אדם 
למקלטי NTSC יש בקר צבע להציג תיקון צבע בצורה ידנית, אם זה לא מותאם בצורה נכונה, הצבעים יכולים להיות פגומים, לעומת זאת בשיטת התקן של PAL באופן אוטומטי מבטל שגיאות גוון על ידי היפוך זווית, לכן בקר צבע אינו נחוץ.
ברוב המקרים שינויי זווית קיצוניים לא קורים. התופעה הזאת בדרך כלל נצפית כאשר נתיב ההולכה הוא דל, באופן טיפוסי שטחים בנויים.



In the early 1970s some Japanese set manufacturers developed decoding systems to avoid paying royalties to Telefunken. The Telefunken license covered any decoding method that relied on the alternating subcarrier phase to reduce phase errors. This included very basic PAL decoders that relied on the human eye to average out the odd/even line phase errors. One solution was to use a 1H analog delay line to allow decoding of only the odd or even lines. For example, the chrominance on odd lines would be switched directly through to the decoder and also be stored in the delay line. Then, on even lines, the stored odd line would be decoded again. This method effectively converted PAL to NTSC. Such systems suffered hue errors and other problems inherent in NTSC and required the addition of a manual hue control.
PAL and NTSC have slightly divergent colour spaces, but the colour decoder differences here are ignored.



 בשנות השבעים המוקדמות כמה יפנים הקימו מפעלים שיפתחו מערכות פיענוח כדי להימנע מתשלום תגמולים ל-"טלפונקן".
רישוין "טלפונקן" המיר כל שיטת פענוח שהיית תלויה בזווית תת נושא חלופית להפחית את שגיאות הזווית. זה כלול במפענחים מאוד בסיסיים בשיטת PAL שמסתמכים על העין האנושית למצע את שגיאות זווית השורות הזוגיות / האי זוגיות.
פתרון אחד היה להשתמש ב-1H של שורה השהייה אנלוגית לאפשר פענוח של שורות זוגיות או אי זוגיות בלבד.
למשל ה-
Chrominance (אות שמשמש מערכות וידאו להעביר מידע על צבע התמונה) על השורות האי זוגיות יהיה מוחלף באופן ישיר דרך המפענח וגם יאוחסן בשורות ההשהיה, אז על השורות הזוגיות, השורות האי זוגיות המאוחסנות יהיו מפוענחות שוב. שיטה זו יעילה להמרת PAL ל-NTSC.כמו מערכות אשר סובלות משגיאות גוון ובעיות טבועות אחרות  ב-NTSC ודורשות הוספה של בקר גוון ידני.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה