יום ראשון, 23 במרץ 2014

הנדסת תוכנה ספר מוכן

להורדת קובץ הוורד המקורי ( שמה יש הכל כולל תמונות לחצו כאן!)


הנדסת תוכנה ספר מוכן

תוכן העניינים




. מסמך ייזום - רשת סינמאניה (Cinemania)

  א.         תיאור הארגון


חברת  Cinemania הינה רשת ארצית אשר הוקמה בשנת 2004 ביוזמת ישראל ישראלי, העומד עד היום בראש הארגון.

רשת סינמאניה הינה מתמחה בהקמת והפעלת מתחמי קולנוע ואולמות מופעים, בעיצוב מודרני וברמת גימור יוקרתית.
כיום הרשת מונה 6 מתחמים של בתי קולנוע ואולמות, הממוקמים  בערים הגדולות, מחיפה בצפון ועד אילת בדרום.
כל אחד מבתי הקולנוע והאולמות ברשת סינמאניה מכיל בין 80 ל- 150 מקומות ישיבה, בין 3 ל- 6 אולמות בכל מתחם.
המתחמים עוצבו על ידי טובי האדריכלים בארץ ובחו"ל, הושקעו בהם מחשבה רבה ותכנון מוקפד,  מתוך מגמה להעניק לאורחים חווית בילוי איכותית.

ברשת סינמאניה מופעלת מערכת ממוחשבת לרכישת כרטיסים בשירות עצמי, בגישה מהאינטרנט.

במתחמי בתי הקולנוע והאולמות מופעלים מזנונים, המציעים לקהל הצופים והמבקרים ליהנות ממבחר משקאות קלים, משקאות חמים, עוגות, גלידות, חטיפים וכמובן פופקורן.

  ב.         מטרות הארגון


חזון החברה – מובילות בתחום תרבות הפנאי והבילוי האיכותי למגזרים השונים של תושבי ישראל בכל קצווי הארץ.

מטרת העל של סינמאניה – הפקת הרווח המכסימלי מהפעלת בתי הקולנוע ואולמות המופעים.

השגת מטרת העל תתאפשר באמצעות מספר מטרות משניות:
1)       הרחבת קהל המבקרים - היצע מגוון של סרטים ומופעים למגזרי ציבור שונים: מבוגרים, צעירים, נוער, ילדים.
2)       הקפדה על חווית בילוי ברמה גבוהה, שתבטיח ביקורים חוזרים והגדלת שיעור הנאמנות של המבקרים – איכות המופעים, אולמות מהודרים, איכות ונוחות של כסאות הישיבה, שירות הולם ומכובד במזנונים, חדרי שירותים נקיים ואסטטיים.
3)       קיום מבצעיים שיווקים מעת לעת, מבצעי מכירות לקבוצות וארגונים.
4)        הרחבת פוטנציאל הבילוי במתחמים - הקמת בתי קפה ומסעדות.

שעות פעילות:
  • ימים א-ד :         11:30  ועד חצות.
  • יום ה':              11:30 ועד 02:00
  • יום ו':              10:00 ועד 14:00
  • מוצאי שבת:      שעה לאחר צאת השבת ועד  01:00

  • הרשת סגורה בשבתות וחגים.

   ג.          מבנה ארגוני:


  • הנהלה:




  • בכל אחד מהמתחמים, תחת ניהול מנהל המתחם, פועלים בעלי התפקידים הבאים:
    • אחראי משמרת
    • קופאים.
    • סדרנים.
    • עובדי מזנון.
    • מפעילי מערכות הקרנה.
    • איש אחזקה.
    • עובדי ניקיון.


  ד.         מהות המשימה (הבעיות):


במערכת  ניהול ההזמנות הנוכחית של בתי הקולנוע בארץ  קיימים מספר חסרונות, עבורם פותחו פתרונות בעבודה זו:

1)       הפקת כרטיס כניסה – הפקת כרטיסי כניסה, שהוזמנו באתר האינטרנט, מתבצעת בד"כ בעמדת
הדפסה בכניסה.
במקרה של תקלה בעמדת ההדפסה, המבקרים נאלצים לעמוד בתור לאשנבי הקופות ולבקש לקבל את הכרטיס שהוזמן.
- בעבודה זו יוצג פתרון של משלוח מסרון
SMS לטלפון הסלולרי של המזמין. המסרון ישמש כהוכחת הזמנה לכל דבר, שיוצג לסדרן בכניסה.
2)        מעקב אחר מאפייני ביקורים חוזרים של צופים בקולנוע + העדפות צפייה:
כיום אין אפשרות לעקוב אחר הסרטים האחרונים שהמבקר ראה, על מנת להציע או להמליץ לו, כאשר נכנס לבצע הזמנה חדשה, על סרט מותאם לטעמו האישי.
- בעבודה זו יוצג פתרון של מעקב אחרי הסרטים שהלקוח ראה בחודשיים האחרונים.
- פותחה אפשרות להזין את "הז'אנר המועדף" בעת ביצוע ההזמנה, ולקבל את רשימת הסרטים
   העונים על הקריטריון שהלקוח בחר, תוך התחשבות בסרטים שהלקוח כבר ראה בעבר.
3)       כלי ניהול למנהל משמרת – נטרול כסאות מקולקלים.
- בעבודה זו תוצג האפשרות למנהלי המתחם לסמן ולנטרל בחירה של מקומות ישיבה מסוימים באולם.
4)       ביטול הזמנה:
- בעבודה זו יוצג שירות משופר של ביטל הזמנה, באופן של משלוח מסרון
SMS המאשר את ביטול ההזמנה.
5)       מערכת דוחות:
§         דוח מצב כסאות באולם (פנוי, תפוס,שבור).
§         דוח כסאות שבורים כלל ארצי.
§         דוח הזמנות ברמת לקוח (כל אחד יכול להוציא לעצמו, דרך ממשק ניהול הזמנות).
§         הכנסות כספיות בחודש שעבר.
§         הסרט הנצפה ביותר בחודשיים אחרונים.
§         דירוג בתי קולנוע, לפי כמות הזמנות.
§         הסרטים שניתן להזמין להם כרטיסים בבתי הקולנוע.
§         הפקת חשבוניות, למשלוח לכל לקוח ולקוח בסוף החודש.
§         דוח סרטים.
§         דוח במאים.
§         דוח שחקנים.
§         דוח ז'אנרים.
§         דוח בתי קולנוע (כתובת, מס. טלפון).
§         דוח שעות הקרנה.
§         דוח מערך הסרטים.
§         דוח אולמות (שם מתחם, מס. האולם במתחם, כמות שורות באולם, כמות כסאות באולם)

 


  ה.         מטרות ויעדי המערכת החדשה:


§        מטרה מס' 1 -  רישום ומעקב אחר לקוחות
א.      רישום הלקוחות הקבועים בקולנוע למעקב עתידי ומתן אפשרות לרישום סוגי הסרטים המועדפים.
מדד: מילוי טופס הרישום הראשוני ללקוח לא יעלה על דקה.

ב.      ניתוח הסרטים בהם ביקרו או אוהבים לבקר כדי להציע ללקוחות סרטים מומלצים לצפייה.
מדד: המלצה לסרט המותאם אישית תהיה מדויקת ב- 80% מהמקרים, ההמלצה תתקבל תוך 3 שניות לאחר שיגור הבקשה.

§        מטרה מס' 2 -  רישום והזמנת כרטיסים לסרט
המערכת תאפשר רישום ממוחשב של הזמנת כרטיס קולנוע, תוך התחשבות אילו סרטים מוקרנים במועד המבוקש וזמינות של כסאות פנויים באולם:
o       בחירת סרט,
o       תאריך,
o       שעה.
o       בחירת מקום/ות ישיבה.
מדד: זמינות כסאות תתבצע בזמן-אמת.
(בבחירת כסא המוצג כפנוי בכניסה למסך, אך בינתיים נתפס כבר על ידי לקוח אחר, המזמין יקבל הודעת שגיאה שהכסא לא פנוי).

§        מטרה מס' 3 -  משלוח מסרוני SMS:
המערכת תשלח הודעת SMS מפורטת לטלפון הנייד של הלקוח, כך שאם יאבד או ישכח את כרטיס הכניסה, או לא יוכל להדפיס בכניסה לאולם, יוכל להציג את ההודעה ולאשר את כניסתו.

המסרונים יכילו את הפרטים הבאים:
o       קוד אישי, 6 תווים, אותיות וספרות.
o       מיקום
o       מס. אולם
o       תאריך
o       שעה
o       שם הסרט
o       מס. שורה + מס. כסא [מס. שורה + מס. כסא ...]

מדד: זמן קבלת ההודעה – תוך 30 שניות.
(זמן זה עלול להיות מושפע גם מתנאי הרשת הסלולרית בה נמצא הלקוח).

§        מטרה מס' 4 -  ניהול הזמנות קיימות במערכת:
                     א.   לקוח יוכל לבטל הזמנה שבוצעה. 
ביטול הזמנה יחויב בדמי ביטול.
  מדד: התהליך יערוך עד 5 שניות ועד 3 שניות של מחיקה פנימית מהמערכת.

                     ב.   אפשרות לשנות מקום ישיבה באולם.
השינוי כרוך בעמלה.
   מדד: התהליך יערוך עד 7 שניות (ללקוח לשנות מיקום)  ועד 4 שניות של עדכון פנימי
   במערכת.


   ו.          תיחום מערכת המידע החדשה:

               א.  מערכת המידע תטפל ב:

1)       רישום והזמנת כרטיסים לסרט, כולל הדפסת הכרטיס.
2)       יתאפשר חיפוש של סרטים מתוך רשימה כללית של סרטים. באמצעות המערכת ניתן יהיה לבצע חיפוש סרטים לפי הזנת שם של סרט, ז'אנר, במאי ,שחקן.
3)       קבלת המלצות לבחירת סרטים המותאמים ללקוח, על פי היסטוריית צפיה קודמת שלו.
4)        שינוי או מחיקה של הזמנה קיימת
5)       מערכת הפקת דוחות.

               ב.   מערכת המידע לא תטפל ב:

1)       תקלות תשתיות מחשוב ורשת - במחשב עליו רצה התוכנה,  בעיות רשת האינטרנט.
2)       מבצעי מכירות והנחות מיוחדת.
3)       רמאות וזיופים של כרטיסים/ -SMSים.
4)       SQL Injection ברמת אבטחה גבוהה
5)       בעובדי רשת בתי הקולנוע והמזנונים (אלא בעיקר במערכת רכישת הכרטיסים).
6)       ממשקים מול חברות כרטיסי האשראי.

   ז.          אילוצים ומגבלות:

1)       המערכת תעבוד על Windows XP   .NET Framework 2.0 +
2)        המערכת אינה מקושרת לבנקים,משרד הפנים ומאגרי כרטיסי אשראי אמיתיים.
3)        המערכת לא תעבוד עם שרת שיושב ברשת עם ראוטר / איי.פי שאינו סטאטי.
4)        חייב להיות מותקן פונט אריאל במחשב המייצא דוחות


2. מערכת קיימת


  א.        עץ תהליכים ופעילויות:







   ב.         תרשים תוכן :


   ג.         DFD-0 :


שם תהליך: הזמנת כרטיסים לסרט

הפעילויות:

1)       בחירת סרט לצפייה.
תיאור קצר:
בתהליך בחירת הסרט הלקוח עובר שלבים עד לקבלת ההקרנה הרצויה.
תחילה עליו לבחור בית קולנוע, לאחר מכן סרט,לאחר מכן תאריך בו הוא מעוניין לצפות בסרט וכן שעת הקרנה.

2)       בחירת מושבים.
תיאור קצר:
לאחר שהלקוח השלים את תהליך 2, הוא יכול לגשת לשלב בחירת הכרטיסים.
בתהליך זה האולם מוצג בפני הלקוח עם המושבים שכבר נתפסו בהקרנה אותה בחר.
בתהליך זה הלקוח יכול לבחור מושבים בהם הוא מעוניין לשבת במהלך הצפייה בהקרנה אותה הוא בחר.



שם תהליך: ניהול בית קולנוע

הפעילויות:

1)       הוספת סרט.

תיאור קצר:
מנהל יכול להוסיף למאגר הסרטים סרט חדש. עליו להזין את פרטי הסרט, וכן הוא גם יכול להוסיף תמונה. בנוסף, ניתן להוסיף לסרט את רשימת השחקנים המשתתפים בו. המערכת בודקת שהסרט עיין לא קיים במערכת.

2)       עדכון סרט.

תיאור קצר:
מנהל יכול לעדכן את פרטי הסרט, בדומה לתהליך 1.  כמו כן ניתן לעדכן את רשימת השחקנים המשתתפים בסרט. אם כבר הוזמנו כרטיסים לסרט, לא ניתן יהיה לעדכן את הסרט.

3)        מחיקת סרט.

תיאור קצר:
מנהל יכול למחוק סרט ממאגר הסרטים במערכת. אם כבר הוזמנו כרטיסים לסרט, לא ניתן יהיה למחוק את הסרט.

4)       בקשת הערכים הדרושים למערך הסרטים.

תיאור קצר:
תהליך זה מציג בפני המנהל את הערכים שעליו לבחור כדי להוסיף למערך הסרטים הקרנות נוספות (תאריכים,שעות הקרנה,אולמות וכו'(.

5)       הוספת סרט למערך הסרטים.

תיאור קצר:
לאחר המנהל סידר את הערכים הדרושים להוספת ההקרנות למערך הסרטים הוא שולח את הפרטים למערכת. המערכת תבדוק שההקרנות לא מתנגשות בהקרנות קיימות וכן שהתאריכים שנבחרו הם הגיוניים. לאחר הבדיקות ההקרנות מתווספות לטבלת מערך הסרטים וכן טבלת המושבים שניתן להזמין עבור ההקרנות של השבוע הבא מתעדכנת גם.

6)       הפקת דו"חות חיובי לקוחות.

תיאור קצר:
בסוף כל חודש, על המנהל להכנס לטופס הדו"חות ולהפיק דו"ח חשבוניות לקוחות לחודש האחרון ולשלוח אותו לחברות האשראי.

7)       ניהול טכני של הקולנוע.

תיאור קצר:
תהליך זה כולל בתוכו את כל הפרטים הטכניים הנדרשים בניהול קולנוע.
כלומר הוספה,עדכון,צפייה,הפקת ד"חות ומחיקה של :  שחקנים, אולמות, שעות הקרנה, ג'אנרים, במאים,מערך הסרטים וכו'. התהליך כולל גם ניהול כסאות מקולקלים באולמות.






   ד.         DFD  מצב קיים:












3. ניתוח בעיות במערכת הקיימת



שם הבעיה
סיבת הבעיה
תוצאת הבעיה
חומרת הבעיה
הצעת פתרון
1) המתנה ממושכת של הלקוחות בתור לרכישת כרטיסים בקופת הקולנוע.
לקוחות רבים, מול מעט נציגים בדלפקים.

 שאלות ותשובות בדרך לבחירת הסרט המועדף, תשלום, הפקת כרטיסים.
לקוחות רבים מרגישים אי נוחות ועצבנות ולכן נמנעים לבקר שוב בבית הקולנוע.

מכירת הכרטיסים נעשית בכל הדלפקים במקביל:
- תוך כדי ההמתנה בתור, יתכן שהאולם יתמלא והכרטיסים לסרט המבוקש יגמרו.
 - במקרה הפחות גרוע, יש סיכוי שלקוח עומד בתור "נתקע" בגלל "נודניק" טרחן, והמקומות הטובים נתפסים במכירות בדלפקים הסמוכים.
חמורה
הצבת הרבה עמדות מחשב לשירות עצמי בכניסה לבית הקולנוע לצורך הזמנת כרטיסים נוחה, מדויקת ובמיוחד מהירה.
2) העסקה מיותרת של עובדים

בעיה זו יכולה להיווצר כתוצאה משני גורמים:

1. לבית הקולנוע אין מערכת ממוחשבת להזמנת כרטיסים דרכה הציבור יכול לבצע הזמנות.

2.יש מערכת כזו, אך מעט מאוד משתמשים בה.

בית הקולנוע צריך להוציא כסף רב בהעסקת מוכרי כרטיסים.

בינונית           
הקמת מערכת ממוחשבת להזמנת כרטיסים הנגישה ללקוחות מהמחשב בבית בדרך של מסופי  שירות בכניסה לבית הקולנוע.  

הקמת מערכת ממוחשבת והצבת עמדות שירות כרוכה כמובן בהשקעה כספית ראשונית ובהוצאות שוטפות על תחזוקה – אך ההשקעה תחזיר עצמה די מהר.

3) לא ניתן לבטל הזמנה שנעשתה באינטרנט או בקופה

בית הקולנוע לא מאפשר זאת ללקוחות.

מספר לא מבוטל של לקוחות מעדיף שלא להזמין כרטיס עד הרגע האחרון (ועל ידי כך מפסיד את המקומות הטובים באולם) או שנמנע לחלוטין מהזמנת כרטיס מחשש שלא יוכל להגיע לראות את הסרט.
קלה
המערכת תציעה ללקוחות אפשר לנהל את הזמנותיהם עד כחצי שעה לפני מועד הקרנת הסרט

4) בכניסה לאולם ניצבים סדרנים שבודקים שהכרטיס לא מזויף. אעפ"כ ניתן לזייף כרטיס.
הטכנולוגיה של היום מאפשרת להדפיס כרטיסים מזויפים

לקוחות יכולים לנצל את המצב כדי להיכנס לאולם ללא תשלום.

בינונית
בכניסה לאולם במקום להסתכל על הכרטיס, השומר יבדוק קוד סודי שינתן ללקוח במחשב שיוצב בעמדתו והכרטיס יודפס במקום.  

5) ללקוח שאינו מגובש נדרש זמן רב להחליט איזה סרט לראות
חשיפה למגוון רב של סרטים, חלקם או רובם אינם מוכרים לו.

בזבוז זמן בתור בקופות, הגורם לתורים גדולים של לקוחות.

בינוני
המערכת תציעה ללקוח סרט שע"פ נתונים שהוא יזין, הוא אמור לאהוב את הסרט

6) ברוב בתי הקולנוע לקוח לא יכול לבחור מקומות ישיבה
אין מערכת ממוחשבת להזמנת כרטיסים הזמינה ללקוח

לקוחות לעיתים מתרגזים מפני שלא קיבלו מיקום טוב באולם

קלה
הקמת מערכת ממוחשבת להזמנת כרטיסים הזמינה ללקוחות אשר דרכה יוכלו לבחור מקומות ישיבה

7) בבתי קולנוע בהם יש מערכת ממוחשבת של הזמנת כרטיסים דרך האינטרנט, הלקוח לא מקבל את הכרטיס עד הגעתו לאולם.

לא ניתן להדפיס את הכרטיס בבית ומקבלים את הכרטיס רק בבית הקולנוע

בזבוז זמן לא מועט נגרם , משום שהלקוח צריך להוציא את הכרטיס שלו ממערכת ממוחשבת אוטומטית כאשר הוא מגיע לאולם

קלה
במקום לקבל כרטיסים בקולנוע (ע"י הצגת כרטיס האשראי בו השתמש להזמנה) ואז להראות את הכרטיסים לסדרן בכניסה, הלקוח יקבל קוד סודי אותו יציג בכניסה . ( כך ניתן לחסוך את הזמן של קבלת הכרטיס עם הגעתו לקולנוע. את הקוד ניתן לקבל עוד בטרם ההגעה לקולנוע)

8) לא ניתן לשנות את מקומות הישיבה בהזמנה שנעשתה באינטרנט או בקופה
בית הקולנוע לא מאפשר זאת ללקוחות.

לקוחות שקבלו מקום לא טוב או שבחרו מקום לא טוב במערכת הממוחשבת להזמנת הכרטיסים, מתאכזבים והנאת הלקוח נפגמת.

קלה
המערכת החדשה תאפשר להחליף מקום,אם תנאי הזמן יאפשרו זאת (עד חצי שעה – פרמטר ניתן לשינוי, לפני מועד ההקרנה).  

9) אין מעקב אחר הרגלי הצפייה של הלקוחות בקולנוע

בתי הקולנוע לא מאכסנים מידע על לקוחות
לקוח לא יכול לצפות מהמערכת להתאים לו סרט, אלא הוא צריך לחפש. מצב זה מקטין את חווית הלקוח. כמו כן לקוח לא יכול לקבל מידע על הסרטים שראה בזמן האחרון ועל הסרטים להם הזמין כרטיסים. זאת גם הסיבה שלא ניתן לשנות פרטי ההזמנה.

בינונית
המערכת תשמור מידע למשך חודשיים לגבי כל אחד מהלקוחות על כל הסרטים שראה ופרטי ההזמנה

10) לקוח יכול לקבל מושבים מקולקלים או שבורים.
המערכת הקיימת בבתי הקולנוע אינה מונעת הקצאת מושבים מקולקלים.
לקוחות יכולים להזמין, ללא ידיעה, מושב לא-תקין.
חמור
המערכת החדשה תאפשר ניהול סטטוס הכסאות באולמות הקולנוע.


4. הגדרת דרישות מערכת חדשה


1.
שם הדרישה
הקמת מערכת ממוחשבת להזמנת כרטיסים הנגישה לשירות עצמי ללקוחות
תיאור הדרישה
בית הקולנוע יאפשר ללקוחות להזמין כרטיסים ומקומות ישיבה לסרטים בהם רוצים לצפות. ההזמנה יכולה להתבצע באמצעות כל מחשב המחובר לרשת האינטרנט.
בעיות קשורות
העסקה מיותרת של עובדים (בעיה 2),לקוח לא יכול לבחור מקומות ישיבה (6), המתנה ממושכת של הלקוחות בתור להזמנה כרטיסים עם מערכת אנושית (1)
המצב הקיים
בחלק גדול מבתי הקולנוע אין ממערכת ממוחשבת הזמינה ללקוח להזמנת כרטיסים, ובבתי קולנוע שמערכת זו קיימת, לקוחות מעטים בלבד משתמשים במערכת זו
המצב הרצוי
רוב הלקוחות ישתמשו במערכת זו. לקוחות שאין באפשרותם להירשם למערכת מפני שאין ברשותם (או ברשות משפחתם) כרטיס אשראי, יוכלו להמשיך ולהזמין כרטיס ע"י מערכת אנושית.

2.
שם הדרישה
התאמה אישית של סרט ללקוח.
תיאור הדרישה
לקוח לא מגובש שלא מצליח להחליט איזה סרט לראות,יוכל לבקש מהמערכת שתציע לו סרט בהתאם למידע שהצטבר עליו ונשמר במערכת.
בעיות קשורות
ללקוח לא מגובש לוקח זמן רב להחליט איזה סרט לראות (בעיה 5)
המצב הקיים
אין התאמה א-י-ש-י-ת ללקוח. ללקוח שלא יודע להחליט מה לראות, מציעים סרט חדש או סרט שהרבה לקוחות אוהבים.
המצב הרצוי
המערכת תבדוק מבין כל הסרטים הקיימים במערכת , איזה סרט לקוח לא ראה בזמן האחרון ועל פי המידע השמור לגביו - איזה סרט (ע"פ ג'אנר) מתאים להעדפותיו.
מדד
הבדיקה תארך עד 5 שניות.

3.
שם הדרישה
מניעת זיופים של כרטיסים.
תיאור הדרישה
יהיה ניתן ליצור מנגנון שיגרום לכך שלקוחות לא יוכלו להיכנס עם כרטיסים שלא הודפסו על ידי צוות בית הקולנוע.
בעיות קשורות
זיופי כרטיסים – בעיה מספר (4).
המצב הקיים
לקוחות יכולים להדפיס כרטיסים במקום לקנות אותם ובכך גורמים להפסד כספי לבית הקולנוע
המצב הרצוי
לא ניתן יהיה להיכנס עם כרטיסים מזויפים משום שהכרטיסים יודפסו בכניסה לאולם בהתאם לקוד אישי שלקוח מקבל בעת ההזמנה.
מדד
הדפסת כרטיסים עבור כל לקוח לא תארך מעל 30 שניות להזמנה

4.
שם הדרישה
ניהול הזמנות לקוח.
תיאור הדרישה
לקוח יוכל לבטל הזמנה שבצע או לשנות מקומות ישיבה שבחר.
בעיות קשורות
לא ניתן לבטל/לשנות הזמנה שנעשה באינטרנט או בקופה. בעיות (3 ) ו-(8).
המצב הקיים
לא ניתן לבטל/לשנות הזמנה שנעשה באינטרנט או בקופה.
המצב הרצוי
לקוח יוכל לבטל הזמנה שבצע או לשנות מקומות ישיבה שבחר.


5.
שם הדרישה
מעקב אחר הרגלי צפייה של לקוחות המבקרים בבתי הקולנוע.
תיאור הדרישה
מערכת המידע תאכסן מידע על הלקוחות ועל הסרטים המועדפים עליהם. כמו כן המערכת תשמור, למשך חודשיים, את פרטי ההזמנות והחיובים של לקוחות, כדי שלקוחות יוכלו לברר על מה הם חוייבו בחשבון הבנק.
בעיות קשורות
אין מעקב אחר הלקוחות בקולנוע – בעיה (9).
המצב הקיים
אין מעקב אחר לקוחות ולא מאכסנים את הפרטים שלהם
המצב הרצוי
אכסון מידע על לקוחות.

6.
שם הדרישה
לקוח יוכל לקבל רשימה של סרטים בהם צפה בחודשיים האחרונים.
תיאור הדרישה
מערכת המידע תשמור את ההזמנות אותם בצעו לקוחות בחודשיים האחרונים ותציג בפני הלקוחות את הסרטים אותם ראו -  בכניסתם לפורטל בית הקולנוע.
בעיות קשורות
אין מעקב אחר הלקוחות בקולנוע – בעיה (9)
המצב הקיים
לקוח לא יכול לברר מה הם הסרטים אותם ראה בזמן האחרון.
המצב הרצוי
לקוח יוכל לראות, בקלות, מה היו הסרטים אותם ראה.
מדד
תהליך שליפת היסטוריית הסרטים מהשרת לא יארך יותר מ-2 שניות

7.
שם הדרישה
קבלת קוד אישי המזהה הזמנה שבוצעה.
תיאור הדרישה
כאשר לקוח מזמין כרטיסים לסרט בבית הקולנוע, הוא יקבל קוד אישי אותו יציג לפני כניסתו לסרט. לאחר הצגת הקוד הוא יקבל כרטיסים בהתאם למספר הכיסאות אותם הזמין.
בעיות קשורות
לקוח לא מקבל כרטיס עד הגעתו לקולנוע (בעיה 7)
המצב הקיים
לקוח המבצע הזמנה במערכת ממוחשבת לא מקבל כרטיס עד הגעתו לאולם. כך מתבזבז זמן נוסף עד קבלת הכרטיסים
המצב הרצוי
לקוח יקבל קוד אישי אותו יציג לפני הכניסה לסרט, ואז יקבל כרטיסים לפי מספר הכיסאות שהזמין
מדד
הקוד ישלח למכשיר הנייד של הלקוח. זמן השליחה תלוי בחברות הסולריות ובממוצע הוא אורך חצי דקה

8.
שם הדרישה
הרשמה של לקוחות למערכת בית הקולנוע
תיאור הדרישה
לקוח יבצע הרשמה חד פעמית למערכת, ולאחריה יוכל ליהנות משירות עצמי באתר האינטרנט של בית הקולנוע.
בעיות קשורות
במערכות ישנות כל הזמנה היא כלקוח מזדמן, שצריך להקיש את כל הפרטים בכל הזמנה. אין הרשמה כלקוח קבוע.
המצב הקיים
לקוח מוסר חד-פעמית פרטי כרטיס אשראי כדי לבצע הזמנה.
המצב הרצוי
לקוח ירשם, ובין היתר ימסור פרטי כרטיס אשראי. ההרשמה תשמש אותו גם לדברים אחרים כמו התאמה אישית של ג'אנר סרט.
מדד
תהליך ההרשמה דורש מסירת פרטים אישיים. השלמת התאריך תלויה בפעילות הלקוח וצריכה להיערך 2-3 דקות



דרישות ניהול:

9.
שם הדרישה
ניהול מערכת הזמנת הכרטיסים של בית הקולנוע.
תיאור הדרישה
ניהול המערכת מתייחס לטיפול בפרטים הקשורים לתחזוקת המערכת.
מרכיבי המערכת (ג'אנרים,סרטים במאגר,במאים,שחקנים,שעות הקרנה , תכנון, צפייה ועריכה של מערך הסרטים והפקת דו"חות לגבי הסרטים בהם ניתן לצפות בכל אחד מבתי הקולנוע ; הגדרת סטטוס האולמות (מס' שורות,מספר כסאות בשורה, מספר האולם ומיקומו בארץ)

10.
שם הדרישה
סימון מושבים מקולקלים באולם והפקת דו"ח לגבי כל הכיסאות השבורים בבתי הקולנוע.
תיאור הדרישה
כאשר כסא נשבר או מתקלקל באפשרות המנהל לחסום ולא לאפשר ללקוחות להזמין מושב זה עבור צפייה בסרט.
בעיות קשורות
לקוח יכול לקבל מושבים מקולקלים או שבורים – בעיה 10.
המצב הקיים
אין מעקב אחרי מושבים מקולקלים או שבורים.
המצב הרצוי
ניתן יהיה למנוע מלקוחות להזמין מושב מקולקל או שבור.
מדד
הפקת הדו"ח תיערך עד 5 שניות. תהליך סימון מקום שבור יכול להיערך עד דקה.

11.
שם הדרישה
צפייה בהכנסות החודש הקודם.
תיאור הדרישה
מנהל יכול לקבל מידע לגבי ההכנסות שלו מכל אחד מבתי הקולנוע.
מדד
הפקת הדו"ח תארך עד 5 שניות.

12.
שם הדרישה
הפקת חשבוניות חודשיות לצורך משלוח ללקוחות.
תיאור הדרישה
בתחילת כל חודש, ע"פ דרישת המנהל, המערכת תפיק דוחות חיוב עבור כל הלקוחות שביצעו פעולות במערכת בחודש הקודם.
מדד
הפקת הדו"ח תארך עד 5 שניות

13.
שם הדרישה
צפייה ועריכה של תפוסת אולמות בתי הקולנוע
תיאור הדרישה
מנהל יוכל לצפות,ולהפיק דוח לגבי תפוסת האולמות לשבוע הקרוב.
בנוסף תהיה אפשרות למנהל לסמן מקומות כתפוסים.
מדד
הפקת הדו"ח תיערך עד 5 דקות

14.
שם הדרישה
דירוג ביקוש ותפוסה בתי קולנוע
תיאור הדרישה
מנהל יוכל להפיק שני סוגי דוחות על מנת לקבל מידע על בתי הקולנוע:
1.כפי שכבר הוזכר, הכנסות מכל אחד מבתי הקולנוע.
2. פירוט כמות ההזמנות שנעשו בכל אחד מבתי הקולנוע.
מדד
הפקת הדו"ח תיערך עד 5 דקות

15.
שם הדרישה
ניהול (הוספה,מחיקה ועריכה) חשבונות-משתמשים, עם הרשאות כניסה, לממשק הניהול
תיאור הדרישה
יתאפשר ניהול חשבונות האנשים המורשים להיכנס לתפריט הניהול (מנהלים בכירים,מזכירות וכו')

5. מערכת חדשה

  א.       עץ תהליכים





   ב.        תרשים תוכן – מצב עתידי:























   ג.        DFD-0:


שם תהליך: הזמנת כרטיסים לסרט

הפעילויות:

1)       התאמה אישית של סרט.

תיאור קצר:
כאשר לקוח מתקשה להחליט איזה סרט לבחור, הוא יכול לבקש מהמערכת להציע לו סרט לצפייה, ע"פ הפרטים שהוא הזין על עצמו וכן ע"פ היטוריית הסרטים שראה לאחרונה.


2)       בחירת סרט לצפייה.

תיאור קצר:
בתהליך בחירת הסרט הלקוח עובר שלבים עד לקבלת שעת ההקרנה הרצויה. תחילה עליו לבחור בית קולנוע, לאחר מכן סרט,לאחר מכן תאריך בו הוא מעוניין לצפות בסרט וכן את שעת הקרנה.

3)       בחירת מושבים.

תיאור קצר:
לאחר שהלקוח השלים את תהליך 2, הוא יכול לגשת לשלב בחירת כרטיסים. בתהליך זה האולם מוצג בפני הלקוח עם המושבים שכבר 'תפוסים' בהקרנה אותה בחר. בתהליך זה הלקוח יבחר את המושבים בהם הוא מעוניין לשבת בהקרנה אותה הוא בחר.

4)       דו"ח אולם.

תיאור קצר:
הלקוח יכול לבקש לקבל דו"ח על מצב האולם בהקרנה אותה הוא בחר.









שם תהליך: ניהול הזמנות

הפעילויות:

1)        תצוגת הזמנות שבוצעו.

תיאור קצר:
לקוח יכול לצפות בהזמנות שביצע עבור ההקרנות שעוד לא התרחשו.
כדי לעשות זאת עליו לגשת לטופס ניהול ההזמנות מפורטל רשת סינאמניה.
בכניסה לטופס הוא יוכל לראות את פ. ההזמנות כולל מושבים שהזמין וקוד סודי.

2)       שליחת SMS חוזר.

תיאור קצר:
אם לקוח מחק מהמכשיר הנייד שלו (בטעות) את ההודעה שקבל מהמערכת, ניתן לקבל הודעה זו שוב, בתשלום, ע"י בחירת מקש "שליחת SMS חוזר" ליד ההזמנה שביצע בטופס ניהול ההזמנות.

3)       עדכון הזמנה.

תיאור קצר:
לקוח המעוניין לעדכן את ההזמנה שבצע, כלומר לשנות את אחד מהכסאות שהזמין יכול לעשות זאת, בתשלום, דרך טופס ניהול ההזמנות,עד חצי שעה לפני
 מועד הקרנת הסרט.
בחירת מושב חדש מתבצע בצורה דומה ל"בחירת מושבים"  בתהליך הזמנת כרטיסים לסרט.


4)       מחיקת הזמנה.

תיאור קצר:
ניתן למחוק את אחד המושבים שהוזמנו,עד חצי שעה לפני מועד הקרנת הסרט. המחיקה כרוכה בתשלום.


5)       תצוגת הזמנות שבצע לקוח.

תיאור קצר:
אם לקוח מעוניין לברר את פרטי ההזמנות והחיובים שלו בחודשיים האחרונים (למשל במקרה שהוא חויב על סכום גבוה מכפי שציפה) הוא יכול להתקשר למוקד התמיכה של רשת סינמאניה,לתת את מספר תעודת הזהות שלו ולבקש מהפקיד/ה מידע לגבי ההזמנות והחיובים בחודש האחרון.

 



שם תהליך: ניהול בית קולנוע

הפעילויות:

1)       הוספת סרט.

תיאור קצר:
מנהל יכול להוסיף למאגר הסרטים סרט חדש. עליו להזין את פרטי הסרט , הוא גם יכול להוסיף תמונה. כמו כן ניתן להוסיף לסרט את רשימת השחקנים המשתתפים בו.
המערכת בודקת שהסרט עוד לא קיים במערכת.

2)       עדכון סרט.

תיאור קצר:
מנהל יכול לעדכן את פרטי הסרט, בדומה לתהליך 1. כמו כן ניתן לעדכן את רשימת השחקנים המשתתפים בסרט. אם כבר הוזמנו כרטיסים לסרט, לא ניתן יהיה לעדכן את הסרט

3)       מחיקת סרט.

תיאור קצר:
מנהל יכול למחוק סרט ממאגר הסרטים במערכת. אם כבר הוזמנו כרטיסים לסרט, לא ניתן יהיה למחוק את הסרט.

4)       בקשת הערכים הדרושים למערך הסרטים.

תיאור קצר:
תהליך זה מציג בפני המנהל את הערכים שעליו לבחור כדי להוסיף למערך הסרטים הקרנות נוספות (תאריכים, שעות הקרנה, אולמות) וכו'.

5)       הוספת סרט למערך הסרטים.

תיאור קצר:
לאחר שהמנהל סידר את הערכים הדרושים להוספת ההקרנות למערך הסרטים
הוא שולח את הפרטים למערכת.
המערכת תבדוק שההקרנות לא מתנגשות בהקרנות קיימות וכן שהתאריכים שנבחרו הם הגיוניים.
לאחר הבדיקות, ההקרנות מתווספות לטבלת מערך הסרטים. כמו כן טבלת המושבים שניתן להזמין עבור ההקרנות של השבוע הבא מתעדכנת גם.

6)       הפקת דו"חות חיובי לקוחות.

תיאור קצר:
בסוף כל חודש, על המנהל להיכנס לטופס הדו"חות ולהפיק דו"ח חשבוניות לקוחות לחודש האחרון. החשבוניות ישלחו ללקוחות, על פי כתובתם בדף הפרטים האישיים.

7)       ניהול טכני של הקולנוע.

תיאור קצר:
תהליך זה כולל בתוכו את כל הפרטים הטכניים הנדרשים בניהול קולנוע.
כלומר -  הוספה,עדכון,צפייה,הפקת ד"חות ומחיקה של :  שחקנים, אולמות, שעות הקרנה,  ג'אנרים, במאים,מערך הסרטים וכו'.

התהליך כולל גם ניהול כסאות מקולקלים באולמות.







שם תהליך: ניהול פרטים אישיים

הפעילויות:

1)        רישום לקוח.

תיאור קצר:
כאשר לקוח נכנס בפעם הראשונה למערכת הזמנת הכרטיסים של רשת סינמאניה, עליו להירשם למערכת על מנת שיוכל ליהנות, מכאן ואילך, מכל השירותים שרשת בתי הקולנוע מציעה. תאריך ההרשמה הוא פשוט.

2)       כניסה לרשומים.

תיאור קצר:
כאשר לקוח רוצה להיכנס למערכת כדי לבצע פעולות כמו הזמנת כרטיסים או ניהול הזמנות וכו', עליו להזין את שם המשתמש והסיסמא שלו.
המערכת בודקת האם הפרטים נכונים ואם כן הלקוח מקבל גישה למערכת.

3)        עדכון פרטי לקוח.

תיאור קצר:
לקוח המעוניין לעדכן את פרטיו האישיים, יכול לעשות זאת דרך פורטל רשת סינאמניה. תהליך העדכון דומה לתהליך ההרשמה.

4)        רישום מנהל.

תיאור קצר:
תהליך זה דומה לרישום לקוח. אם המנהל הראשי מעוניין לתת גישה לאנשים נוספים לתפריט הניהול, כל שעליו לעשות הוא להיכנס לטופס המנהלים דרך תפריט הניהול. בטופס על המנהל להזין שם  משתמש וסיסמא של המנהל החדש.

5)        כניסה למנהלים רשומים.

תיאור קצר:
תהליך זה מתבצע באותו אופן כמו תהליך ( 2).

6)       עדכון פרטי מנהל.

תיאור קצר:
על מנת לשנות פרטי מנהל, יש להיכנס לטופס המנהלים, דרך תפריט הניהול. בטופס הוא יראה את פרטי המנהלים הרשומים במערכת והוא יוכל לערוך את פרטי המנהלים הרשומים.


7)        מחיקת מנהל.

תיאור קצר:
אם המנהל הראשי מעוניין לחסום את הגישה של אחד מחשבונות הניהול הוא יכול לעשות זאת דרך טופס המנהלים בתפריט הניהול.
בטופס עליו ללחוץ על כפתור המחיקה ליד החשבון שהוא מעוניין למחוק.








   ד.        עברית מבנית לפעולות במערכת העתידית בCinemania -


שם האירוע: בחירת סרט לצפייה                               תדירות האירוע: לפי דרישה        סוג:מידע

בחירת סרט לצפייה P1.3
{הפעולה מציגה בפני הלקוח את אפשרויות בחירת סרט,ומאפשרת לו לבחור סרט לצפייה}
1.       קלוט בית קולנוע נבחר
2.       בקש מהשרת את הסרטים שניתן לראות בבית קולנוע זה והצג אותם
3.       קלוט סרט נבחר
4.       בקש מהשרת את התאריכים בהם מקרינים בבית הקולנוע הנבחר את הסרט הנבחר והצג אותם
5.       קלוט תאריך נבחר
5.1.    בקש מהשרת את שעות ההקרנה של הסרט הנבחר בבית הקולנוע הנבחר בתאריך הנבחר והצג אותם

שם האירוע: התאמה אישית של סרט                       תדירות האירוע: לפי דרישה        סוג:מידע

התאמה אישית של סרט P1.1
{הפעולה ממליצה ללקוח איזה סרט לראות}
(1)     שלח בקשה לשרת לקבלת סרט מומלץ של לקוח
(2)     שלוף את כל הסרטים המתאימים לז’אנר המועדף של הלקוח
(3)     האם נשלף לפחות סרט אחד?
   (3.1)עבור כל אחד מהסרטים שנשלפו
      (3.1.1) האם הלקוח לא ראה סרט זה בחודשיים האחרונים?
          (3.1.1.1) הוסף את הסרט לסרטים המומלצים
(4) אחרת
   (4.1) שלוף את הסרטים שהוספו לאחרונה למאגר
      (4.1.1) הוסף את שני הסרטים החדשים ביותר
(5)שלח את הסרטים בחזרה למחשב הלקוח
(6)הצג את הסרטים שהגיעו מהשרת

שם האירוע: סרטים שנצפו לאחרונה                       תדירות האירוע: לפי דרישה        סוג:מידע

סרטים שנצפו לאחרונה P1.2
{הפעולה מציגה בפני הלקוח את הסרטים שראה בחודשיים האחרונים}
(1)שלח בקשה לשרת לקבלת הסרטים שנצפו לאחרונה
      (2)עבור כל אחד מהסרטים שנשלפו
      (2.1)הוסף את הסרט לרשימת הסרטים
      (2.2) הוסף את התאריך בו נצפה הסרט לרשימת הסרטים

שם האירוע: בחירת מושבים                                      תדירות האירוע: לפי דרישה        סוג:מידע

בחירת מושבים P1.4
{הפעולה מציגה בפני הלקוח את האולם עם המושבים התפוסים ומאפשרת לו לתפוס מושבים}
(1)     קלוט פרטי סרט,קולנוע,תאריך שעה ולקוח
(2)     האם לא נותרה לפחות חצי שעה עד מועד הקרנת הסרט שנבחר
(2.1)עצור את תהליך בחירת המושבים
(3)     האם פג התוקף של כרטיס האשראי של הלקוח
(3.1)עצור את תהליך בחירת המושבים
(4)     קבל מהשרת את פרטי האולם בו יוקרן הסרט וכן את ID של ההקרנה במערך הסרטים והמחיר עבור הקרנה זו
(5)     הצג בפני הלקוח את האולם עם המושבים שכבר נתפסו
(6)     קלוט מהלקוח את הכסאות אותם הוא רוצה לתפוס ועבור כל כסא שהלקוח תופס,הוסף למחיר הסופי את המחיר של כסא אחד עבור הקרנה זו
(7)     האם בזמן שהלקוח בחר כסאות,מישהו חיצוני כבר  תפס את אחד הכסאות?
(5.1) יידע את הלקוח על כך ואפשר לו לבחור כסאות אחרים
(8)     עדכן בשרת את המושבים התפוסים באולם זה בהקרנה זו
(9)     הוסף לטבלת הזמנות את פרטי ההזמנה שהלקוח ביצע

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה