יום חמישי, 26 בדצמבר 2013

הנדסת תוכנה פרוייקט מוכן להורדה דוגמא להורדה חינם windows application תוכנה להורדה ריינוס הראל פרוייקט ספרייה database c# פרוייקט הנדסת תוכנה מוכן להורדה פרוייקט הנדסת תוכנה להורדה 5 יחידות השנה בפרויקט הנדסת תוכנה חמש יחידות לימוד פרויקט 5 יחידות לימוד בהנדסת תוכנה להורדה

הנדסת תוכנה פרוייקט מוכן להורדה דוגמא להורדה חינם
windows application תוכנה להורדה ריינוס הראל פרוייקט ספרייה database c# פרוייקט הנדסת תוכנה מוכן להורדה 
פרוייקט הנדסת תוכנה להורדה 5 יחידות השנה בפרויקט הנדסת תוכנה חמש יחידות לימוד
פרויקט 5 יחידות לימוד בהנדסת תוכנה להורדה

להורדה לחץ כאן 



תוכן העניינים:
1. עמוד 3 – מסמך ייזום
עמוד 3 – תיאור הארגון, מטרות הארגון
עמוד 4 – מבנה הארגון
עמוד 5 – משימות ובעיות קיימות, מטרות ויעדי המערכת החדשה
עמוד 6 – תיחום המערכת החדשה
2. עמוד 7 – מערכת קיימת
א.    עמוד 7 – עץ תהליכים ופעולות
ב.     עמוד 8 –תרשים תוכן
ג.      עמוד 9 – תרשים DFD-0     
ד.     עמוד 11 – תרשים DFD – מצב קיים
3. עמוד 13 – ניתוח בעיות במערכת הקיימת
4. עמוד 15 –הגדרת דרישות מערכת חדשה
5. עמוד 17 – מערכת חדשה
א.    עמוד 17 – עץ תהליכים
ב.     עמוד 18 –תרשים תוכן
ג.      עמוד 19 – תרשים DFD-0 מערכת חדשה
ד.     עמוד 23 – עברית מבנית לפעולות במערכת החדשה
ה.    עמוד 28 – תיאור מאגרים במערכת החדשה
ו.       עמוד 32 –קשרי טבלאות
ז.      עמוד 32 – עץ תפריטים
ח.    עמוד 33 – טפסים עיקריים

בס"ד
1.   מסמך ייזום
תיאור הארגון:
שם: ספריית כפר הרא"ה.
הארגון מתמחה בהשאלת ספרים לקהל הרחב, וכמקום קריאה ועיון.
הארגון הוקם בשנת 1999.
קהל היעד הינו אנשים בכל הגילאים: גיל גן, ילדים, נוער, מבוגרים.
בספרייה אגף המיועד לעיון וכולל מגוון רב של ספרים.
אגף נוסף מוקדש לספרים בלועזית, במספר שפות (אנגלית, רוסית, צרפתית).
מספר מחשבים עומדים לרשות המשתמשים בספריה לשימושם החופשי.
כמו-כן, ישנם מספר מחשבים המיועדים לעזור במציאת הספר המבוקש בקטלוג הספרייה.
אגף חדש הינו אגף השאלת סרטים ודיסקי שמע.

מטרות הארגון:
הארגון הינו ארגון ללא מטרות רווח, שנועד לרווחת הציבור.
מטרת הספרייה לספק את השירות היעיל ביותר לקהל הצרכנים.

מבנה האירגון: לספריה יש מנהל ספרייה, ספרנים/ות ועובדי ניקיון.
המנהל אחראי על הצד הכספי של הספרייה, על ניהול העובדים, וכו'.
הספרנים/ות אחראיות על שירות הלקוחות, על הזמנת ספרים חדשים, על סידור הספרים שהוחזרו במקומותיהם וכו'.
עובדי הניקיון אחראים על ניקיון הספרייה.
בזמן נתון בספרייה יכול להיות רק ספרן אחד. עובדי הניקיון תלויים בזמנים קבועים – והם נמצאים בשעות שלהם. המנהל אינו רושם שעות – אלא הוא נמצא בזמנים שנח לו.

משימות ובעיות קיימות:
המערכת הקיימת הינה מערכת ממוחשבת אבל אינה מערכת חדישה. כל הספרים מקוטלגים בקטלוג הספרייה, וכל ספר חדש שנכנס – מקוטלג לתוך הקטלוג ע"י העובד. המערכת החדשה תשדרג את המערכת הקיימת.
-         המערכת לא יודעת להתמודד עם איחורים. היא אינה מתריעה בפני העובד כי הלקוח איחר.
-         המערכת לא יודעת להתמודד עם ספרים שחזרו מושחתים.
-         במערכת אין כלל אפשרות לנהל את משמרות העבודה של העובדים. דבר זה מתנהל עדיין בצורה ידנית.
-         באם ישנם לקוחות אשר לא היו זמן רב בספרייה – אין שום דרך לדעת זאת. עלול להיווצר מצב שינותק קשר עם לקוח.
-         אין אפשרות ליצור קשר בצורה פשוטה ומהירה עם קהל מסוים של קוראים, ע"מ לעדכן אותו על כנסים או אירועים שבספריה.

מטרות ויעדי המערכת החדשה:
-         המערכת החדשה תדע לטפל בענייני ספרים: השאלת ספרים, החזרת ספרים, הזמנות, וכו'.
-         המערכת תשלח הודעה ללקוח כאשר ספר שהוא הזמין הגיע.
-         המערכת תטפל בלקוחות בצורה חכמה יותר, ותדע לטפל בבעיות הקשורות אליהם ( כגון: איחורים, השחתות וכד').
-         המערכת תדע לטפל בלוחות הזמנים של העובדים: מי עובד בכל יום, באיזה משמרת וכו'.
-         המערכת תאפשר ליצור קשר עם קהל הקוראים בצורה פשוטה – באמצעות שליחת אימייל. כמו"כ תהיה אפשרות ליצור קשר עם קהל של סופר מסוים, ספר מסוים וכד'.


תיחום המערכת החדשה:
במה המערכת תטפל:
בהשאלת ספרים.
בהחזרת ספרים.
בניהול האיחורים וההשחתות.
במשמרות העבודה של העובדים.
במה המערכת לא תטפל:
בממשק המשתמש של הלקוחות.
בבדיקות מאגרים של ספריות אחרות.
בגיבוי נתוני הספרייה.
בהגנה, מסוג כלשהי, על המידע שבספרייה.
אילוצים ומגבלות:
חייב להיות מותקן במחשב פונט "אריאל" על מנת להדפיס דוחות.




בס"ד
2.    מערכת קיימת
א.    עץ תהליכים ופעולות

 


בס"ד
ב.    תרשים תוכן

 


בס"ד
ג.     תרשים DFD-0
שם תהליך: השאלות והחזרות
1.      השאלת ספר
תיאור קצר:
הלקוח בוחר ספר מהספרייה וניגש לעובד על מנת להשאיל את הספר. העובד מכניס את שם הלקוח ואת הספר – וכך נרשם כי הספר מושאל מרגע זה.
2.      החזרת ספר
תיאור קצר:
הלקוח חוזר לספריה עם ספר שהיה מושאל אצלו, ומביא אותו לעובד. העובד נכנס לפרטי הלקוח, ומסמן את הספר כ"חזר".
 







שם תהליך: ניהול ספרים
1.      הוספת ספר
תיאור קצר:
העובד קיבל לידיו ספר חדש שצריך להכניס אל המאגר. העובד מכניס את המידע על הספר למאגר, וכך ניתן להשאיל אותו לאחר מכן.
2.      עריכת ספר
תיאור קצר:
נתגלתה טעות בפרטי ספר או שנדרש לפתע לערוך אותו – אם התווספו עותקים, למשל – העובד נכנס לפרטי הספר ועורך.






שם תהליך: ניהול לקוחות
1.      הוספת לקוח
תיאור קצר:
לקוח חדש הגיע לספריה, ויש צורך להוסיף אותו למאגר על מנת שיוכל להשתמש בשירותי הספרייה. העובד מכניס את פרטי הלקוח למאגר.
2.      עריכת לקוח
תיאור קצר:
לקוח מבקש לשנות פרטים הנמצאים במאגר, שהתעדכנו או שהשתנו. העובד נכנס אל פרטי הלקוח ועורך אותם.





א.   DFD מצב קיים

 

בס"ד


בס"ד
1.   ניתוח בעיות במערכת הקיימת
שם הבעיה
סיבת הבעיה
תוצאת הבעיה
חומרת הבעיה
הצעת פתרון
1.    לא ניתן לדעת אוטומטית אם איחר בהחזרה
המערכת הקיימת לא יודעת מתי הספר היה אמור לחזור – ולכן גם אינה יודעת אם איחרו.
לקוחות שמאחרים בצורה "כרונית" – ולא ננקטים נגדם צעדים
בינונית
מעקב אחר התאריך שבו ספר אמור לחזור – וזיהוי ממוחשב האם הספר מוחזר באיחור או שלא.
2.    לא ניתן לעקוב אחרי ספר שהושחת
המערכת הקיימת לא יודעת בכלל שקיים דבר כזה – ספר פגום.
המערכת עלולה לחשוב שספר שבפועל לא ניתן להשאילו (בגלל שהוא פגום) – נמצא בספריה.
זה עלול לגרום לטעויות כאשר לקוח מבקש ספר – והמחשב אומר שהספר נמצא.
חמורה
מעקב אחר ספר פגום, והוצאתו מסבב ההשאלות. כאשר יתוקן – יוחזר לסבב.
3.    אין מעקב אחר לקוחות משחיתים
המערכת לא יודעת אם ספר חזר פגום – ולכן לא יכולה לעקוב אחרי לקוחות משחיתים.
יכול להיות מצב שלקוח מחזיר הרבה פעמים ספר פגום. אם לא יתנו לו להשאיל במשך חודש – הוא אולי יזהר קצת יותר בפעם הבאה, אבל א"א לעקוב בכלל אחרי לקוחות כאלה.
חמורה
מעקב וזכירה בהחזרת הספר לספריה –אם הוא פגום, יסומן ככזה.
כך נוכל לדעת אם לקוח החזיר כמה פעמים ספר פגום, ונוכל לנקוט בצעדים כנגדו.
שם הבעיה
סיבת הבעיה
תוצאת הבעיה
חומרת הבעיה
הצעת פתרון
4.    לא ניתן להזמין ספר
המערכת הקיימת יודעת רק להשאיל ולהחזיר ספרים. אין לה יכולת כזו.
תסכול של לקוחות שרוצים לקחת ספר מסוים שלא נמצא כרגע בספריה. על מנת לתפוס את הספר – עליהם להיות במקום ברגע שהוא חוזר מהלקוח הקודם.
חמורה
בניית מעקב אחר ההזמנות. כך הלקוח יוכל להיות בטוח שספר יגיע אליו כשתורו יגיע. הוא לא יצטרך לתפוס את הספר ברגע שחזר.
5.    אין מעקב אחר קנסות
המערכת לא יודעת אם לקוח קיבל קנס ואם הוא שילם אותו. אין לה יכולת מעקב.
יכול להיווצר מצב שבטעות לקוח שיש לו קנס שלא שולם יקבל ספרים.
בינונית
מעקב אחר הקנסות ואחר תשלומם. התרעה בפני העובד אם ללקוח יש קנס שלא שולם.
6.    אי אפשר למצוא אילו לקוחות קראו סופר/ספר מסוים
אין אפשרות חיפוש במערכת, מלבד חיפוש על פי שם ועל פי מספר ת.ז.
אי אפשר לשלוח הודעות על פגישות בנוגע לספר מסוים לקהל הספציפי שמתאים לספר/סופר
קלה
חיפוש על פי ספרים שהושאלו בעבר על ידי הלקוח – יאפשר אילו לקוחות יהיו מעוניינים במידע על הסופר/ספר
7.    אי אפשר לדעת אילו לקוחות לא היו הרבה זמן בספרייה
המערכת לא עוקבת אחרי תאריכים – אלא רק אחרי השאלה והחזרה
ניתוק קשר עם לקוחות
בינונית
מעקב אחרי תאריכים שבהם מתבצעות פעולות – וכך ניתן לדעת מתי היו בפעם האחרונה.
8.    אין בכלל מעקב אחר העובדים, שעות עבודה וכד'
עד היום – הכול היה ידני
יכולות להיגרם בעיות ברישום הידני. כמו-כן, הרישום יכול ללכת לאיבוד.
חמורה
בניית מערכת שתשמור את כל המידע הדרוש.


2.  
בס"ד
 
הגדרת דרישות מערכת חדשה

שם הדרישה
זיהוי והודעה לעובד באשר לאיחור של לקוח
תיאור הדרישה
המערכת תזהה לקוחות שמאחרים – כאשר הם מחזירים ספר באיחור. כמו"כ, היא תוכל למצוא אילו לקוחות מאחרים – ותאפשר לשלוח להם הודעה. ניתן גם לקנוס במקום.
בעיות קשורות
זיהוי איחור (בעיה מס' 1), מעקב אחר קנסות (בעיה מס' 5).
המצב הקיים
אין הודעה באשר לאיחור. אין אפשרות לזהות אילו לקוחות עדיין מאחרים. אין אפשרות לקנוס לקוחות – ולעקוב אחרי זה.
המצב הרצוי
כאשר לקוח מאחר – המערכת תודיע לעובד. ניתן יהיה לעקוב אחרי הקנסות.

שם הדרישה
סימון ספרים פגומים והוצאתם ממעגל ההשאלות
תיאור הדרישה
ספרים שפגומים יסומנו ככאלה, וכך לא יהיה אפשר להשאילם.
בעיות קשורות
מעקב אחרי פגמים (בעיה מס' 2).
המצב הקיים
אין אפשרות לסמן ספרים כפגומים.
המצב הרצוי
סימון ספרים כפגומים, הוצאתם ממחזור ההשאלות. יהיה ניתן גם לקנוס את הלקוח כאשר הוא מחזיר ספר פגום.

שם הדרישה
מתן קנסות ללקוח
תיאור הדרישה
המערכת תאפשר לתת קנס ללקוח שאיחר או שפגם בספר.
בעיות קשורות
זיהוי איחור (בעיה מס' 1), מעקב אחר לקוחות פוגמים (בעיה מס' 3) , מעקב אחר קנסות (בעיה מס' 5).
המצב הקיים
אין אפשרות לתת קנס. אין אפשרות לעקוב אחרי לקוח שפוגם באופן סדרתי.
המצב הרצוי
מתן קנסות ללקוחות שפוגמים בצורה קבועה, ובכך למנוע מהם לפגום בעוד ספרים. אם לקוח פוגם יותר מדי פעמים – ניתן לראות את זה במערכת.






בס"ד
שם הדרישה
הזמנת ספר שלא נמצא כרגע בספריה (להיכנס לתור)
תיאור הדרישה
המערכת תאפשר לבנות תור של לקוחות שמעוניינים בספר מסוים, ותודיע ללקוח באמצעות הודעת דואר אלקטרוני שהספר הגיע.
בעיות קשורות
אי אפשר להזמין ספר (בעיה מס' 4).
המצב הקיים
קיום הלקוח לא יכול להזמין ספר שלא נמצא. עליו לנסות ולתפוס את הספר ברגע שהוא חוזר.
המצב הרצוי
רשימת מזמינים לספר. כל אחד מקבל את הספר בתורו.

שם הדרישה
יצירת קשר
תיאור הדרישה
מתן האפשרות ליצור קשר עם לקוחות מסוימים, עבור הודעות של כנסים, מפגשים או תזכורות על ספר וכד'.
בעיות קשורות
הזמנת ספר (בעיה 4), חיפוש חכם (בעיה 6), מציאת לקוחות שלא היו הרבה זמן (בעיה 7).
המצב הקיים
אי אפשר ליצור קשר עם קבוצת אנשים – אלא באמצעות הטלפון. אי אפשר גם לדעת אילו אנשים בצורה פשוטה, אלא צריך לעשות "מחקר".
המצב הרצוי
אפשרות חיפוש ושליחת הודעות דואר אלקטרוני בצורה מהירה ופשוטה.

שם הדרישה
ניהול עובדים
תיאור הדרישה
בניית מערכת שעות לעובדים.
בעיות קשורות
ניהול עובדים (בעיה 8).
המצב הקיים
הכול מנוהל בצורה ידנית ומסורבלת.
המצב הרצוי
ניהול ממוחשב של העובדים – מתי כל אחד עובד, הדפסת לוח זמנים וכד'.


בס"ד
3.   מערכת חדשה
א.   עץ תהליכים


בס"ד
ב.   תרשים תוכן
 
ג.    
בס"ד
 
 DFD-0מערכת חדשה
שם תהליך: השאלות והחזרות
1.      השאלת ספר
תיאור קצר:
הלקוח ניגש אל העובד על מנת להשאיל ספר. העובד בודק את פרטי הלקוח ובודק אם אין לו קנסות. העובד מחליט האם לתת ללקוח את הספר. המערכת בודקת האם אפשר להשאיל את הספר ללקוח.
2.      החזרת ספר
תיאור קצר:
הלקוח חוזר לספריה עם ספר שהיה מושאל אצלו, ומביא אותו לעובד. העובד נכנס לפרטי הלקוח, ומסמן את הספר כ"חזר". אם הספר מוזמן עבור לקוח אחר – הודעה תשלח ללקוח.
3.      בדיקת השחתה
תיאור קצר:
כאשר הספר חוזר (סעיף 2) העובד בודק האם הספר נראה כאילו נפגם אצל הלקוח. העובד מחליט באיזה רמה הספר נפגם (מ-0 ועד 5) ועל סמך זה ניתן לקנוס את הלקוח. הספר מועבר לרשימת התיקונים.
4.      בדיקת איחור
תיאור קצר:
כאשר הספר חוזר (סעיף 2) המערכת מתריעה בפני העובד באם הספר חזר באיחור. המערכת  אומרת גם בכמה ימי איחור הלקוח מאחר. העובד יכול להחליט האם לקנוס את הלקוח על האיחור - ואם כן, בכמה.
5.      הזמנות
תיאור קצר:
המערכת מאפשרת ללקוח להזמין ספר, אם הוא לא נמצא בספריה ברגע הנתון (וגם אם הוא נמצא). כאשר הספר יגיע לספריה – הודעה תשלח ללקוח בדואר אלקטרוני (ראה סעיף 2). כמו-כן, אם מנסים להשאיל ספר שמוזמן לאדם מסוים לאדם אחר – המערכת מתריעה בפני העובד על כך (סעיף 1).





שם תהליך: ניהול ספרים
1.      הוספת ספר
תיאור קצר:
העובד מכניס אל תוך מסד הנתונים את הספר החדש. המערכת יכולה לעזור לעובד על סמך ספרים שכבר נמצאים אצלה, ולמלא חלק מהמידע.
2.      עריכת ספר
תיאור קצר:
העובד יכול לערוך מידע על ספר שכבר קיים במסד הנתונים. ישנה גם אפשרות רק להוסיף עותקים בצורה פשוטה.
3.      תיקונים
תיאור קצר:
אם הספר הגיע פגום, הוא נכנס ישר לרשימת התיקונים. העובד יכול להחזיר ספר מתיקון למלאי הרגיל, ובכך לאפשר את השאלתו, שנמנעה.

שם תהליך: ניהול לקוחות
1.      הוספת לקוח
תיאור קצר:
לקוח חדש הגיע לספריה, ויש צורך להוסיף אותו למאגר על מנת שיוכל להשתמש בשירותי הספרייה. העובד מכניס את פרטי הלקוח למאגר.
2.      עריכת לקוח
תיאור קצר:
לקוח מבקש לשנות פרטים הנמצאים במאגר, שהתעדכנו או שהשתנו. העובד נכנס אל פרטי הלקוח ועורך אותם.
3.      חיפוש חכם
תיאור קצר:
המערכת מאפשרת לבצע כל מיני חיפושים עבור לקוחות. ניתן לחפש אילו לקוחות מאחרים בהחזרה, אילו לקוחות לא היו בספרייה הרבה זמן, אילו לקוחות קראו ספר מסוים וכד'. ניתן להדפיס דו"ח על כל חיפוש שכזה.
4.      יצירת קשר
תיאור קצר:
לאחר שמצאנו את הלקוחות הרצויים (סעיף 3) ניתן לשלוח להם הודעת דואר אלקטרוני ישירות מהתוכנה. התוכנה מאפשרת לבחור למי לשלוח את ההודעה, גם מתוך תוצאות החיפוש. לדוגמא: ניתן לשלוח הודעת תזכורת ללקוחות שמאחרים שעליהם להחזיר את הספר שאצלם. ניתן שלא לשלוח לאחד מתוך כל אלה שמאחרים – ולשאר כן לשלוח.
5.      קנסות
תיאור קצר:
כל לקוח שאיחר או שפגם בספר יכול להיקנס, על פי שיקול דעתו של העובד. כאשר רוצים להשאיל ללקוח ספר – אם יש לו קנס, המערכת תודיע על כך. כמו"כ, ניתן להדפיס ללקוח דף פעולות שלו – מתי קיבל את הקנס, מתי שילם את חלקו וכד'.






שם תהליך: ניהול עובדים
1.      הוספת עובד
תיאור קצר:
המנהל יכול להוסיף עובדים למערכת. הוא מכניס את פרטי העובד – ומסד הנתונים מתעדכן.
2.      עריכת עובד
תיאור קצר:
אם עובד מעוניין לשנות מידע עליו, עליו לפנות למנהל. רק מנהל יכול לערוך עובד. המנהל מעדכן את המידע – ומסד הנתונים מתעדכן בהתאם.
3.      ניהול לוח זמנים
תיאור קצר:
רק המנהל יכול למלא את לוח הזמנים של העובדים. בכל יום יש שלוש משמרות – והמנהל יכול לשבץ עובדים. בכל משמרת יכול לעבוד רק עובד אחד. כל אחד יכול להדפיס דו"ח של משמרות העבודה מתאריך מסוים ועד תאריך מסוים, עבור עובד אחד, או עבור כולם.







בס"ד
ד.   עברית מבנית לפעולות במערכת החדשה בספרייה
שם האירוע: השאלת ספר                                     תדירות האירוע: לפי דרישה        סוג:מידע
 

השאלת ספר P1.1
{הפעולה מאפשרת ללקוח להשאיל ספר }
1.      קלוט מספר משתמש
2.      קלוט מספר ספר נבחר ועותק
3.      בדיקות
3.1.   האם העותק שנבחר מושאל כבר?
3.1.1.      הפסק את ההשאלה
3.2.   האם העותק חוקי?
3.2.1.      הפסק את ההשאלה
3.3.   האם אותו ספר, אבל עותק אחר כבר אצל הלקוח?
3.3.1.      הפסק את ההשאלה
4.      האם הספר הושאל בעבר ללקוח?
4.1.   אם כן – שאלה: האם להשאיל בכל זאת?
5.      האם יש מזמינים אחרים לספר?
5.1.   האם הלקוח אינו במקום הראשון בהזמנות?
5.1.1.      אם כן - שאלה: האם להשאיל בכל זאת?
5.1.2.      אם לא – מחק את ההזמנה.
6.      הכנס את הספר לרשימת ההשאלות עם פרטי הלקוח.
שם האירוע: החזרת ספר                                     תדירות האירוע: לפי דרישה        סוג:מידע
 

החזרת ספר P1.2
{הפעולה מאפשרת ללקוח להחזיר ספר }
1.      קלוט מספר משתמש
2.      בחר ספר מהרשימה של המשתמש
3.      הכנס את התאריך של היום להשאלה הנתונה, כלומר הספר חזר
4.      בדוק האם יש מזמינים לספר
4.1.   שלח אימייל למזמין
4.2.   הכנס תאריך שליחת מייל לטבלה
שם האירוע: בדיקת השחתה                                  תדירות האירוע: לפי דרישה        סוג:מידע
 

החזרת ספר P1.3
{הפעולה מאפשרת לעובד לבדוק כאשר חוזר ספר האם הוא פגום – ולנקוט בצעדים }
1.      האם הספר פגום?
1.1.   באיזה רמה? (מ-0 עד 5)
1.2.   סמן את הספר כ"פגום" והכנס אותו לרשימת התיקונים.
1.3.   האם ברצונך לקנוס את הלקוח?
1.3.1.      קלוט קנס או ביטול.
שם האירוע: בדיקת איחור                                    תדירות האירוע: לפי דרישה        סוג:מידע
 

בדיקת איחור P1.4
{הפעולה בודקת האם הספר חזר באיחור – ולנקוט בצעדים }
1.      קרא תאריך שהספר היה אמור לחזור בו.
2.      האם התאריך הזה עבר?
2.1.   האם ברצונך לקנוס את הלקוח?
2.1.1.      קלוט קנס או ביטול.
שם האירוע: הזמנות                                            תדירות האירוע: לפי דרישה        סוג:מידע
 
הזמנות P1.5
{הפעולה מאפשרת ללקוח להזמין ספר }
1.      קלוט מספר משתמש
2.      קלוט מספר ספר
3.      הכנס את הלקוח לרשימת המזמינים של הספר.
שם האירוע: הוספת ספר                                  תדירות האירוע: לפי דרישה        סוג: תחזוקה
 
הוספת ספר P2.1
{הפעולה מאפשרת לעובד להוסיף ספר למאגר }
4.      קלוט שם ספר
5.      מצא את כל הסופרים שקיימים במערכת
5.1.   אם הסופר נמצא
5.1.1.      בחר את הסופר המתאים ברשימה
5.2.   אחרת
5.2.1.      הכנס את הסופר
6.      הכנס מספר עותקים ופרטים נוספים
7.      האם הספר כבר קיים?
7.1.   החזר שגיאה
8.      אחרת
8.1.   הכנס את הספר לרשימת הספרים.
שם האירוע: עריכת ספר                                  תדירות האירוע: לפי דרישה        סוג: תחזוקה
 
עריכת ספר  P2.2
{הפעולה מאפשרת לעובד לערוך ספר שבמאגר }
1.      קלוט שם ספר
2.      הכנס את הפרטים החדשים
3.      האם עודכנו מספר העותקים?
3.1.   האם הם הופחתו?
3.1.1.      האם יש עותקים מהספר אצל לקוחות?
3.1.1.1.            האם מספר העותקים שבחוץ גדול ממספר העותקים החדש?
3.1.1.1.1.                  מנע את העדכון.
4.      עדכן את מסד הנתונים
שם האירוע: תיקונים                                        תדירות האירוע: לפי דרישה         סוג:מידע
 
תיקונים  P2.3
{הפעולה מאפשרת לעובד להחזיר ספר מהתיקון למאגר הספרים הזמינים }
1.      בחר ספר מרשימת המתוקנים
2.      הוצא את הספר מרשימת התיקונים


שם האירוע: הוספת לקוח                                  תדירות האירוע: לפי דרישה        סוג:תחזוקה
 
הוספת לקוח  P3.1
{הפעולה מאפשרת לעובד להוסיף לקוח למאגר }
1.      קלוט פרטי לקוח
2.      האם הלקוח כבר קיים?
2.1.   החזר שגיאה
3.      אחרת
3.1.   הכנס  את הפרטים למסד הנתונים
שם האירוע: עריכת לקוח                                  תדירות האירוע: לפי דרישה        סוג:תחזוקה
 
עריכת לקוח  P3.2
{הפעולה מאפשרת לעובד לערוך לקוח שבמאגר }
1.      מצא פרטי לקוח שבמאגר
2.      קלוט פרטים חדשים
3.      עדכן את מסד הנתונים
שם האירוע: חיפוש חכם                                  תדירות האירוע: לפי דרישה            סוג:מידע
 
חיפוש חכם  P3.3
{הפעולה מאפשרת לעובד לחפש לקוחות על פי כל מיני פרמטרים }
1.      קלוט שיטת חיפוש
2.      אם בחרת "חיפוש על פי שם"
2.1.   קלוט שם
2.2.   הצג תוצאות על המסך
3.      אם בחרת "חיפוש על פי תעודת זהות"
3.1.   קלוט מספר תעודת זהות
3.2.   הצג תוצאות על המסך
4.      אם בחרת "מי לא היה הרבה זמן?"
4.1.   קלוט כמה ימים
4.2.   הצג תוצאות על המסך
5.      אם בחרת "מי מאחר בהחזרה?"
5.1.   הצג את התוצאות על המסך
6.      אם בחרת "למי יש קנס?"
6.1.   הצג את התוצאות על המסך
7.      המתן לבחירת הלקוח הרצוי
שם האירוע: יצירת קשר                                  תדירות האירוע: לפי דרישה            סוג:מידע
 
יצירת קשר  P3.4
{הפעולה מאפשרת לעובד לשלוח הודעת דואר אלקטרוני ללקוחות }
1.      בחר את כל תעודות הזהות של הלקוחות שמופיעים על המסך
2.      פתח חלון "שליחת אימייל"
3.      ניתן לשנות את הלקוחות שאליהם האימייל נשלח
4.      קלוט את תוכן ההודעה
5.      שלח הודעה אלקטרונית



שם האירוע: קנסות                                         תדירות האירוע: לפי דרישה            סוג:מידע
 
קנסות  P3.5
{הפעולה מאפשרת לעובד להדפיס דו"ח המראה את פעולות הלקוח }
1.      מצא את כל הרישומים של הלקוח בטבלת קנסות
2.      צור טבלה עם הרישומים – תאריך ותשלום
3.      הדפס את הדו"ח
שם האירוע: הוספת עובד                                  תדירות האירוע: לפי דרישה        סוג:תחזוקה
 
הוספת עובד  P4.1
{הפעולה מאפשרת למנהל להוסיף עובד למאגר }
1.      האם אתה מנהל?
1.1.   קלוט פרטי עובד
1.2.   האם העובד כבר קיים?
1.2.1.      החזר שגיאה
1.3.   אחרת
1.3.1.      הכנס את הפרטים למסד הנתונים
2.      אחרת
2.1.   הצג שגיאה

























שם האירוע: ניהול לוח זמנים                              תדירות האירוע: לפי דרישה        סוג:תחזוקה
 
ניהול לוח זמנים  P5.3
{הפעולה מאפשרת למנהל להכניס ולערוך את לוח הזמנים של העובדים }
1.      האם אתה מנהל?
1.1.   אם אתה רוצה לערוך
1.1.1.      אפשר עריכה של התאים, שתאריכם עוד לא עבר
1.1.2.      קלוט שינויים
1.1.3.      עדכן רק את התאים שהשתנו
1.2.   אם אתה רוצה להכניס חדש
1.2.1.      אפשר עריכה של הריקים, שתאריכם עוד לא עבר
1.2.2.      קלוט שינויים
1.2.3.      הכנס למסד את המידע החדש
2.      אפשר הדפסת דו"ח



בס"ד
א.   תיאור מאגרים – מערכת חדשה
שם המאגר: ספרים - Books
סוג מאגר: רגיל
שם עמודה
Name
סוג
תיחום ערכים
תקינות קלט
מספר סידורי
Serial_Number
מספור אוטומטי
מספר טבעי
אין
שם הספר
Book_Name
טקסט
אין
אין
שם הסופר
Author_Name
טקסט
אין
אין
שפה
Lang
טקסט
אין
אין
תאריך כניסה לקטלוג
Cataloguing_Date
תאריך/שעה
אין
תאריך תקין
העובד שקיטלג
Employ_NUM
מספר
מספר טבעי
אין
מספר העותקים
Copies
מספר
מספר טבעי
גדול מ-0
מדף
Shelf
טקסט
אין
אין
הסבר: הטבלה שומרת את כל הספרים שנמצאים בספרייה.

שם המאגר: לקוחות - Subscribers
סוג מאגר: רגיל
שם עמודה
Name
סוג
תיחום ערכים
תקינות קלט
שם פרטי
First_Name
טקסט
אין
אין
שם משפחה
Last_Name
טקסט
אין
אין
תעודת זהות
ID_NUM
מספר
מספר טבעי
אין כפילויות
תאריך הוספה
Added_Date
תאריך/שעה
אין
תאריך תקין
כתובת
Address
טקסט
אין
אין
מספר בית
Home_NUM
מספר
מספר טבעי
אין
טלפון
Phone
טקסט
אין
אין
פלאפון
CellPhone
טקסט
אין
אין
אימייל
eMail
טקסט
אין
אימייל נכון
מספר עובד שקיטלג
Employ_S_NUM
מספר
מספר טבעי
אין
תאריך לידה
Birth_Date
תאריך/שעה
אין
תאריך תקין
הסבר: הטבלה שומרת את כל הלקוחות הקיימים בספרייה.







בס"ד
 
שם המאגר: עובדים - Employees
סוג מאגר: רגיל
שם עמודה
Name
סוג
תיחום ערכים
תקינות קלט
מספר עובד
Employ_NUM
מספר אוטומטי
מספר טבעי
אין
שם פרטי
First_Name
טקסט
אין
אין
שם משפחה
Last_Name
טקסט
אין
אין
תעודת זהות
ID_NUM
מספר
מספר טבעי
אין כפילויות
תאריך התחלה
Start_Date
תאריך/שעה
אין
תאריך תקין
כתובת
Address
טקסט
אין
אין
מספר בית
Home_NUM
מספר
מספר טבעי
אין
טלפון
Phone
מספר
מספר טבעי
אין
פלאפון
CellPhone
מספר
מספר טבעי
אין
תפקיד
Task
מספר
מספר טבעי
אין
סיסמא
Pass
מספר
מספר טבעי
אין
הסבר: הטבלה שומרת את כל העובדים שעובדים בספרייה.

שם המאגר: השאלות והחזרות - BorrowingAndReturnes
סוג מאגר: רגיל
שם עמודה
Name
סוג
תיחום ערכים
תקינות קלט
מספר השאלה
Borrowing_NUM
מספר אוטומטי
מספר טבעי
אין
מספר ספר
Book_NUM
מספר
מספר טבעי
אין
עותק
Copy
מספר
מספר טבעי
אין
ת.ז. לקוח
Subscriber_s_NUM
מספר
מספר טבעי
אין
תאריך השאלה
Borrowing_Date
תאריך/שעה
אין
תאריך תקין
תאריך שאמור לחזור
Returning_Date
תאריך/שעה
אין
תאריך תקין
תאריך חזרה בפועל
Actual_Returned_Date
תאריך/שעה
אין
תאריך תקין
נפגם?
Defected
מספר
מספר טבעי
אין
מס' עובד שהשאיל
Employ_When_Borrowed
מספר
מספר טבעי
אין
הסבר: הטבלה שומרת את כל ההשאלות וההחזרות. ספר שמוחזר – מוכנס התאריך ב"תאריך חזרה בפועל".

שם המאגר: הזמנות - BookOrders
סוג מאגר: רגיל
שם עמודה
Name
סוג
תיחום ערכים
תקינות קלט
מס' סידורי
Serial_Number
מספר אוטומטי
מספר טבעי
אין
תאריך הזמנה
Order_Date
תאריך/שעה
אין
תאריך תקין
ספר לקוח
Subscriber_NUM
מספר
מספר טבעי
אין
מספר ספר
Book_NUM
מספר
מספר טבעי
אין
מתי נשלחה הודעה?
Email
תאריך/שעה
אין
תאריך תקין
הסבר: הטבלה שומרת את כל ההזמנות שהלקוחות עשו, ואת התאריך שנשלחה להם הודעה (אם).
בס"ד
שם המאגר: חובות - Debits
סוג מאגר: רגיל
שם עמודה
Name
סוג
תיחום ערכים
תקינות קלט
מס' סידורי
Serial_Number
מספר אוטומטי
מספר טבעי
אין
מס' לקוח
Subscriber_NUM
מספר
מספר טבעי
אין
סכום
Amount
מספר
מספר טבעי
אין
תאריך
Date_Get
תאריך/שעה
אין
תאריך תקין
הסבר: הטבלה שומרת את החובות של הלקוחות.

שם המאגר: משמרות העובדים - EmployeesShifts
סוג מאגר: רגיל
שם עמודה
Name
סוג
תיחום ערכים
תקינות קלט
תאריך
DateM
תאריך/שעה
אין
תאריך תקין
מס' עובד
Employ_NUM
מספר
מספר טבעי
אין
מס' משמרת
Shift
מספר
מספר טבעי
אין
מס' סידורי
Serial
מספר אוטומטי
מספר טבעי
אין
הסבר: הטבלה שומרת את המשמרות של העובדים – מי עובד מתי.

שם המאגר: שעות המשמרות - ShiftHours
סוג מאגר: עזר
שם עמודה
Name
סוג
תיחום ערכים
תקינות קלט
מס' משמרת
Shift_NUM
מספר אוטומטי
מספר טבעי
אין
שעות העבודה
Working_Hours
טקסט
אין
אין
הסבר: הטבלה שומרת את השעות של המשמרות.
שם המאגר: תפקידי העובדים - EmployeesTask
סוג מאגר: עזר
שם עמודה
Name
סוג
תיחום ערכים
תקינות קלט
שם התפקיד
Task_Name
טקסט
אין
אין
מס' סידורי
Task
מספר
מספר טבעי
אין
הסבר: הטבלה שומרת את תפקידי העובדים.





בס"ד
שם המאגר: תיקונים - Repairing
סוג מאגר: רגיל
שם עמודה
Name
סוג
תיחום ערכים
תקינות קלט
מס' סידורי
Repairing_NUM
מספר אוטומטי
מספר טבעי
אין
מס' ספר
Book_NUM
מספר
מספר טבעי
אין
עותק
Copy
מספר
מספר טבעי
אין
תאריך החזרה
Actual_Returned_Date
תאריך/שעה
אין
תאריך תקין
תאריך תיקון
Repairing_Date
תאריך/שעה
אין
תאריך תקין
רמת פגם
Defect_Level
מספר
מספר טבעי
אין
מספר השאלה
Borrowing_S_NUM
מספר
מספר טבעי
אין
הסבר: הטבלה שומרת את הספרים שצריכים תיקון. מה שתוקן – מוכנס תאריך ב"תאריך תיקון".


בס"ד
ב.   קשרי טבלאות








אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה