יום חמישי, 26 בדצמבר 2013

מסמך ייזום לדוגמא הנדסת תוכנה חמש יחידות לימוד להורדה

מסמך ייזום לדוגמא הנדסת תוכנה חמש יחידות לימוד

להורדת המסמך המלא לחצו כאן

(הורידו את המסמך עצמו כדי לצפות בתמונות שמשולבות עם המסמך הייזום)

. מסמך ייזום - רשת סינמאניה (Cinemania)
תיאור הארגון

חברת  Cinemania הינה רשת ארצית אשר הוקמה בשנת 2004 ביוזמת ישראל ישראלי, העומד עד היום בראש הארגון.

רשת סינמאניה הינה מתמחה בהקמת והפעלת מתחמי קולנוע ואולמות מופעים, בעיצוב מודרני וברמת גימור יוקרתית.
כיום הרשת מונה 6 מתחמים של בתי קולנוע ואולמות, הממוקמים  בערים הגדולות, מחיפה בצפון ועד אילת בדרום.
כל אחד מבתי הקולנוע והאולמות ברשת סינמאניה מכיל בין 80 ל- 150 מקומות ישיבה, בין 3 ל- 6 אולמות בכל מתחם.
המתחמים עוצבו על ידי טובי האדריכלים בארץ ובחו"ל, הושקעו בהם מחשבה רבה ותכנון מוקפד,  מתוך מגמה להעניק לאורחים חווית בילוי איכותית.

ברשת סינמאניה מופעלת מערכת ממוחשבת לרכישת כרטיסים בשירות עצמי, בגישה מהאינטרנט.

במתחמי בתי הקולנוע והאולמות מופעלים מזנונים, המציעים לקהל הצופים והמבקרים ליהנות ממבחר משקאות קלים, משקאות חמים, עוגות, גלידות, חטיפים וכמובן פופקורן.

מטרות הארגון

חזון החברה – מובילות בתחום תרבות הפנאי והבילוי האיכותי למגזרים השונים של תושבי ישראל בכל קצווי הארץ.

מטרת העל של סינמאניה – הפקת הרווח המכסימלי מהפעלת בתי הקולנוע ואולמות המופעים.

השגת מטרת העל תתאפשר באמצעות מספר מטרות משניות:
הרחבת קהל המבקרים - היצע מגוון של סרטים ומופעים למגזרי ציבור שונים: מבוגרים, צעירים, נוער, ילדים.
הקפדה על חווית בילוי ברמה גבוהה, שתבטיח ביקורים חוזרים והגדלת שיעור הנאמנות של המבקרים – איכות המופעים, אולמות מהודרים, איכות ונוחות של כסאות הישיבה, שירות הולם ומכובד במזנונים, חדרי שירותים נקיים ואסטטיים.
קיום מבצעיים שיווקים מעת לעת, מבצעי מכירות לקבוצות וארגונים.
הרחבת פוטנציאל הבילוי במתחמים - הקמת בתי קפה ומסעדות.

שעות פעילות:
ימים א-ד : 11:30  ועד חצות.
יום ה':   11:30 ועד 02:00
יום ו': 10:00 ועד 14:00
מוצאי שבת: שעה לאחר צאת השבת ועד  01:00

הרשת סגורה בשבתות וחגים.

מבנה ארגוני:

הנהלה:



בכל אחד מהמתחמים, תחת ניהול מנהל המתחם, פועלים בעלי התפקידים הבאים:
אחראי משמרת
קופאים.
סדרנים.
עובדי מזנון.
מפעילי מערכות הקרנה.
איש אחזקה.
עובדי ניקיון.

מהות המשימה (הבעיות):

במערכת  ניהול ההזמנות הנוכחית של בתי הקולנוע בארץ  קיימים מספר חסרונות, עבורם פותחו פתרונות בעבודה זו:

הפקת כרטיס כניסה – הפקת כרטיסי כניסה, שהוזמנו באתר האינטרנט, מתבצעת בד"כ בעמדת
הדפסה בכניסה.
במקרה של תקלה בעמדת ההדפסה, המבקרים נאלצים לעמוד בתור לאשנבי הקופות ולבקש לקבל את הכרטיס שהוזמן.
- בעבודה זו יוצג פתרון של משלוח מסרון SMS לטלפון הסלולרי של המזמין. המסרון ישמש כהוכחת הזמנה לכל דבר, שיוצג לסדרן בכניסה.
מעקב אחר מאפייני ביקורים חוזרים של צופים בקולנוע + העדפות צפייה:
כיום אין אפשרות לעקוב אחר הסרטים האחרונים שהמבקר ראה, על מנת להציע או להמליץ לו, כאשר נכנס לבצע הזמנה חדשה, על סרט מותאם לטעמו האישי.
- בעבודה זו יוצג פתרון של מעקב אחרי הסרטים שהלקוח ראה בחודשיים האחרונים.
- פותחה אפשרות להזין את "הז'אנר המועדף" בעת ביצוע ההזמנה, ולקבל את רשימת הסרטים
   העונים על הקריטריון שהלקוח בחר, תוך התחשבות בסרטים שהלקוח כבר ראה בעבר.
כלי ניהול למנהל משמרת – נטרול כסאות מקולקלים.
- בעבודה זו תוצג האפשרות למנהלי המתחם לסמן ולנטרל בחירה של מקומות ישיבה מסוימים באולם.
ביטול הזמנה:
- בעבודה זו יוצג שירות משופר של ביטל הזמנה, באופן של משלוח מסרון SMS המאשר את ביטול ההזמנה.
מערכת דוחות:
דוח מצב כסאות באולם (פנוי, תפוס,שבור).
דוח כסאות שבורים כלל ארצי.
דוח הזמנות ברמת לקוח (כל אחד יכול להוציא לעצמו, דרך ממשק ניהול הזמנות).
הכנסות כספיות בחודש שעבר.
הסרט הנצפה ביותר בחודשיים אחרונים.
דירוג בתי קולנוע, לפי כמות הזמנות.
הסרטים שניתן להזמין להם כרטיסים בבתי הקולנוע.
הפקת חשבוניות, למשלוח לכל לקוח ולקוח בסוף החודש.
דוח סרטים.
דוח במאים.
דוח שחקנים.
דוח ז'אנרים.
דוח בתי קולנוע (כתובת, מס. טלפון).
דוח שעות הקרנה.
דוח מערך הסרטים.
דוח אולמות (שם מתחם, מס. האולם במתחם, כמות שורות באולם, כמות כסאות באולם)

מטרות ויעדי המערכת החדשה:

מטרה מס' 1 -  רישום ומעקב אחר לקוחות
רישום הלקוחות הקבועים בקולנוע למעקב עתידי ומתן אפשרות לרישום סוגי הסרטים המועדפים.
מדד: מילוי טופס הרישום הראשוני ללקוח לא יעלה על דקה.

ניתוח הסרטים בהם ביקרו או אוהבים לבקר כדי להציע ללקוחות סרטים מומלצים לצפייה.
מדד: המלצה לסרט המותאם אישית תהיה מדויקת ב- 80% מהמקרים, ההמלצה תתקבל תוך 3 שניות לאחר שיגור הבקשה.

מטרה מס' 2 -  רישום והזמנת כרטיסים לסרט
המערכת תאפשר רישום ממוחשב של הזמנת כרטיס קולנוע, תוך התחשבות אילו סרטים מוקרנים במועד המבוקש וזמינות של כסאות פנויים באולם:
בחירת סרט,
תאריך,
שעה.
בחירת מקום/ות ישיבה.
מדד: זמינות כסאות תתבצע בזמן-אמת.
(בבחירת כסא המוצג כפנוי בכניסה למסך, אך בינתיים נתפס כבר על ידי לקוח אחר, המזמין יקבל הודעת שגיאה שהכסא לא פנוי).

מטרה מס' 3 -  משלוח מסרוני SMS:
המערכת תשלח הודעת SMS מפורטת לטלפון הנייד של הלקוח, כך שאם יאבד או ישכח את כרטיס הכניסה, או לא יוכל להדפיס בכניסה לאולם, יוכל להציג את ההודעה ולאשר את כניסתו.

המסרונים יכילו את הפרטים הבאים:
קוד אישי, 6 תווים, אותיות וספרות.
מיקום
מס. אולם
תאריך
שעה
שם הסרט
מס. שורה + מס. כסא [מס. שורה + מס. כסא ...]

מדד: זמן קבלת ההודעה – תוך 30 שניות.
(זמן זה עלול להיות מושפע גם מתנאי הרשת הסלולרית בה נמצא הלקוח).

מטרה מס' 4 -  ניהול הזמנות קיימות במערכת:
לקוח יוכל לבטל הזמנה שבוצעה.
ביטול הזמנה יחויב בדמי ביטול.
  מדד: התהליך יערוך עד 5 שניות ועד 3 שניות של מחיקה פנימית מהמערכת.

אפשרות לשנות מקום ישיבה באולם.
השינוי כרוך בעמלה.
   מדד: התהליך יערוך עד 7 שניות (ללקוח לשנות מיקום)  ועד 4 שניות של עדכון פנימי
   במערכת.

תיחום מערכת המידע החדשה:
מערכת המידע תטפל ב:
רישום והזמנת כרטיסים לסרט, כולל הדפסת הכרטיס.
יתאפשר חיפוש של סרטים מתוך רשימה כללית של סרטים. באמצעות המערכת ניתן יהיה לבצע חיפוש סרטים לפי הזנת שם של סרט, ז'אנר, במאי ,שחקן.
קבלת המלצות לבחירת סרטים המותאמים ללקוח, על פי היסטוריית צפיה קודמת שלו.
שינוי או מחיקה של הזמנה קיימת
מערכת הפקת דוחות.

מערכת המידע לא תטפל ב:
תקלות תשתיות מחשוב ורשת - במחשב עליו רצה התוכנה,  בעיות רשת האינטרנט.
מבצעי מכירות והנחות מיוחדת.
רמאות וזיופים של כרטיסים/ -SMSים.
SQL Injection ברמת אבטחה גבוהה
בעובדי רשת בתי הקולנוע והמזנונים (אלא בעיקר במערכת רכישת הכרטיסים).
ממשקים מול חברות כרטיסי האשראי.
אילוצים ומגבלות:
המערכת תעבוד על Windows XP   .NET Framework 2.0 +
המערכת אינה מקושרת לבנקים,משרד הפנים ומאגרי כרטיסי אשראי אמיתיים.
המערכת לא תעבוד עם שרת שיושב ברשת עם ראוטר / איי.פי שאינו סטאטי.
חייב להיות מותקן פונט אריאל במחשב המייצא דוחות




2. מערכת קיימת

עץ תהליכים ופעילויות:





אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה