יום שבת, 3 בנובמבר 2012

הקשר בין פעילות גופנית ומשקל הגוף: פיסיולוגיה ותזונה


הקשר בין פעילות גופנית ומשקל הגוף: פיסיולוגיה ותזונה



מחקרים מראים כי קיים יחס הפוך בין מידת הפעילות הגופנית - למידת ההשמנה.
אנשים שאינם עוסקים בפעילות גופנית נוטים יותר להשמנה, ואילו אלה שעוסקים בפעילות - שומרים על משקל גוף תקין, על תפקוד הגוף ועל בריאותו.
העידן שבו אנו חיים כיום, הוא אולי המרשים ביותר מבחינת קצב ההתקדמות הטכנולוגיה ורמת הידע הנצבר. עידן המחשב והטלפוניה הסלולארית מקל מאוד על חיינו, והופך אותם לנוחים יותר; אולם המחיר שאותו אנו משלמים מתבטא בירידה ברמת הפעילות הגופנית ובעלייה במשקל.
ממחקרים עולה כי קיים יחס הפוך בין מידת הפעילות הגופנית היומיומית, לבין מידת ההשמנה. כלומר, אנשים שאינם עוסקים בפעילות גופנית נוטים יותר להשמנה, ואילו אנשים שעוסקים בפעילות גופנית, יזומה או אקראית, שומרים על משקל גוף תקין.
מעבר להשפעה החיובית של הפעילות הגופנית על תפקוד הגוף ובריאותו, היא מסייעת גם במניעת השמנה ובטיפול בה דרך מספר מנגנונים:
* הגברת הוצאת האנרגיה של הגוף: פעילות גופנית מגבירה את ההוצאה הקלורית היומית ובנוסף, עשויה לתרום להגברת קצב חילוף החומרים בעת מנוחה. הגברת קצב חילוף החומרים במנוחה יגביר גם את השימוש בשומן כמקור אנרגיה, דבר שיתרום להפחתת צבירת השומן ברקמות.
* הגברת הוצאת האנרגיה של הגוף מאפשרת אכילת כמויות גדולות יותר של מזון, דבר שמקל על התאמת כמות האנרגיה הנצרכת לזו היוצאת.
* פעילות גופנית סדירה ועימה שיפור הכושר הגופני, יגרמו להעדפת השימוש בשומנים כמקור אנרגיה בזמן ביצוע פעילות גופנית, דבר שמסייע בהגברת פירוק רקמת השומן. 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה